torsdag 13 februari 2014

Muskelmat

Halloj i stugorna!

Är helt slutkörd efter en lång dag i bageriet och ytterligare lite tårtjobb nu på kvällskvisten.
Vi har bakat kanelbullar, lärt oss att göra klippta flätor(fuskflätor) knutna bullar och gifflar med valfri fyllning(jag tog rostad kokos och vit choklad) men de hann vi inte grädda idag så de hamnade i frysen och ska gräddas imorgon. Det är väldigt slitsamt att jobba med tunga degar och kavla stora mängder som vi gör just nu men jag vet ju redan att det är kondisbiten jag vill hålla på med och jag längtar till dessa kurserna sätter igång även om bageridelen också är superkul. Är glad att jag hoppade på denna utbildningen och vågade även om jag kanske inte tar något jobb på ett bageri när jag är färdig så går jag därifrån men enormt mycket kunskap och jag kanske kan få starta upp min egen dröm en vacker dag :-)

När man jobbar hårt om dagarna och smakar och äter mycket onyttigt så vill man ju försöka stoppa i sig lite bättre och nyttigare mat när man kommer hem så jag och maken beställde boken "Muskelmat".
En toppenbra bok som borde finnas hos alla som gillar träning och r mån om kroppen och hälsan.
Så himla många goda recept, allt från frukost till nyttiga smoothies och glass.
Makens kollega går stenhårt efter boken och har gått ner 6 kg på 5 veckor.
Ni hittar den bla här.





Hemmagjord nyttig galss

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar